3.1 Informatievaardigheden, 3.2 Kennismanagement, 3.3 Mediawijs
Als professional kan ik aantonen dat ik:
Ik maak gebruik van het protocol van het Friesland College op social media voor medewerkers en studenten. In mijn lessen gebruik ik verschillende lessenseries die zorgen voor een kritische blik op het gebruik van social media. Een onderdeel van burgerschap is digitale vaardigheden in het mbo hiervoor gebruik ik een lessenserie die studenten online kunnen maken. (3.3.1/3.3.5/3.3.4/3.3.6)Online lesmateriaal http://mediawijsheidinhetmbo.nl
In mijn coachlessen is de pest problematiek via social media vaak een onderwerp van gesprek. Pesten in een groepsapp tot beschamende foto's delen op instagram. Als docent communiceer ik met de studenten niet in een groepsapp, dit doe ik via de chatfunctie van Microsoft Teams of gewoon ''ouderwets'' via de de mail. Ik kies heel bewust voor deze manier van communicatie en heb geen app contact met mijn studenten omdat ik dit niet een geschikte manier vind van zakelijk communiceren. Ik lees regelmatig literatuur over het tienerbrein en lees regelmatig op de website van mbomediawijs om inzicht te krijgen wat passend is bij de ontwikkeling van de mbo student. (3.3.2/3.3.3)
(protocol social media)
Er is veel te vinden op het internet aan digitaal lesmateriaal. Ik maak hier veel gebruik van en dat betekend dat ik erg kritisch moet zijn op het materiaal wat ik tegenkom. Wat ik een prettige site vind is wikiwijs waar veel digitaal materiaal te vinden is. https://www.wikiwijs.nl/
In het vak burgerschap komt kritisch denken vaak aanbod en dit zorgt voor verschillende gesprekken over informatie betrouwbaarheid. Wat ik belangrijk vind is dat de student leert kritisch te kijken naar zijn informatiebron en in staat is de informatie te controleren.(3.1.1/3.1.3)

(fc-sprint bronnen)
Maak jouw eigen website met JouwWeb